پرورش باغ خوراکی خود در خانه می‌تواند یک تجربه مفید و خوشمزه باشد، مخصوصا زمانی که با گیاهانی شروع کنید که رشد و نگهداری آنها آسان است. در اینجا 28 نکته برای آسان‌ترین گیاهان برای رشد در یک باغ خوراکی خانگی، همراه با فواید، شرایط رشد و چند نکته مفید برای شروع ارائه شده است.

  1. گیاهان: گیاهان یکی از ساده‌ترین گیاهان برای رشد در باغچه‌های خوراکی خانگی هستند و می‌توانند طعم و عطر را به انواع غذاها اضافه کنند. برخی از گیاهان محبوب برای مبتدیان عبارتند از ریحان، گشنیز، نعناع، ​​جعفری و رزماری.
  2. سبزیجات برگدار: سبزی‌های برگ‌دار مانند کاهو، اسفناج، کلم پیچ و سبزی‌های کلم به راحتی رشد می‌کنند و می‌توان آن‌ها را در کمتر از 20 روز برداشت کرد. آنها هوای خنک و رطوبت ثابت را ترجیح می دهند.
  3. گوجه فرنگی: گوجه فرنگی یک انتخاب محبوب برای باغچه های خانگی است، و انواع زیادی برای انتخاب وجود دارد، از جمله گوجه فرنگی گیلاسی، گوجه فرنگی بیفتیک و گوجه فرنگی روما. آنها خاک با زهکشی خوب و آفتاب کامل را ترجیح می دهند.
  4. فلفل: فلفل دلمه ای، فلفل هالاپینو و انواع دیگر فلفل به راحتی رشد می کنند و می توان از آنها در انواع غذاها استفاده کرد. آنها خاک با زهکشی خوب و آفتاب کامل را ترجیح می دهند.
  5. خیار: خیار یک محصول فصل گرم است که خاکی با زهکشی خوب و آفتاب کامل را ترجیح می دهد. آنها را می توان روی یک داربست یا روی زمین پرورش داد.
  6. هویج: هویج یک محصول فصل خنک است که خاک با زهکشی خوب و رطوبت ثابت را ترجیح می دهد. آنها را می توان در ظروف یا مستقیماً در زمین پرورش داد.
  7. تربچه: تربچه محصولی با رشد سریع است که می توان آن را در کمتر از 20 روز برداشت کرد. آنها خاک با زهکشی خوب و آفتاب کامل را ترجیح می دهند.
  8. کدو سبز: کدو سبز یک محصول فصل گرم است که خاک با زهکشی خوب و آفتاب کامل را ترجیح می دهد. می توان آن را بر روی پرده یا روی زمین پرورش داد.
  9. کدوهای تابستانی: کدو حلوایی تابستانی، مانند کدو حلوایی زرد و کدو سبز، به راحتی رشد می کنند و می توان آن را در کمتر از 35 روز برداشت کرد. آنها خاک با زهکشی خوب و آفتاب کامل را ترجیح می دهند.
  10. لوبیا: لوبیا بوته ای و لوبیا پلک هر دو به راحتی رشد می کنند و میتوانند در کمتر از 50 روز برداشت شوند. آنها خاک با زهکشی خوب و آفتاب کامل را ترجیح می دهند.
  11. بادمجان: بادمجان یک محصول فصل گرم است که خاکی با زهکشی خوب و آفتاب کامل را ترجیح می دهد. می توان آن را بر روی پرده یا روی زمین پرورش داد.
  12. بامیه: بامیه یک محصول فصل گرم است که خاک با زهکشی خوب و آفتاب کامل را ترجیح می دهد. می توان آن را بر روی پرده یا روی زمین پرورش داد.
  13. سیب زمینی: سیب زمینی یک محصول فصل خنک است که خاک با زهکشی خوب و رطوبت ثابت را ترجیح می دهد. آنها را می توان در ظروف یا مستقیماً در زمین پرورش داد.
  14. پیاز: پیاز یک محصول فصل خنک است که خاک با زهکشی خوب و آفتاب کامل را ترجیح می دهد. آنها را می توان در ظروف یا مستقیماً در زمین پرورش داد.
  15. سیر: سیر یک محصول فصل خنک است که خاک با زهکشی خوب و آفتاب کامل را ترجیح می دهد. می توان آن را در ظروف یا مستقیماً در زمین پرورش داد.
  16. توت فرنگی: توت فرنگی میوه ای فصل خنک است که خاکی با زهکشی خوب و آفتاب کامل را ترجیح می دهد. آنها را می توان در ظروف یا مستقیماً در زمین پرورش داد.
  17. تمشک: تمشک یک میوه فصل خنک است که خاکی با زهکشی خوب و آفتاب کامل را ترجیح می دهد. آنها را می توان در ظروف یا مستقیماً در زمین پرورش داد.
  18. زغال اخته: زغال اخته یک میوه فصل خنک است که خاکی با زهکشی خوب و آفتاب کامل را ترجیح می دهد. آنها را می توان در ظروف یا مستقیماً در زمین پرورش داد.
  19. شاه توت: شاه توت یک میوه فصل خنک است که خاکی با زهکشی خوب و آفتاب کامل را ترجیح می دهد. آنها را می توان در ظروف یا مستقیماً در زمین پرورش داد.
  20. ریواس: ریواس یک گیاه فصل خنک است که خاک با زهکشی خوب و آفتاب کامل را ترجیح می دهد. می توان آن را در ظروف یا مستقیماً در زمین پرورش داد.
  21. مارچوبه: مارچوبه یک محصول فصل خنک است که خاک با زهکشی خوب و آفتاب کامل را ترجیح می دهد. می توان آن را در ظروف یا مستقیماً در زمین پرورش داد.
  22. نخود: نخود فرنگی یک محصول فصل خنک است که خاکی با زهکشی خوب و آفتاب کامل را ترجیح می دهد. آنها را می توان در ظروف یا مستقیماً در زمین پرورش داد.
  23. اسفناج: اسفناج یک محصول فصل خنک است که خاک با زهکشی خوب و آفتاب کامل را ترجیح می دهد. می توان آن را در ظروف یا مستقیماً در زمین پرورش داد.
  24. کلم پیچ: کلم پیچ یک محصول فصل خنک است که خاک با زهکشی خوب و آفتاب کامل را ترجیح می دهد. می توان آن را در ظروف یا مستقیماً در زمین پرورش داد.
  25. کاهو:کاهو یک محصول فصل خنک است که خاک با زهکشی خوب و آفتاب کامل را ترجیح می دهد. می توان آن را در ظروف یا مستقیماً در زمین پرورش داد.
  26. چارد سوئیس: چغندر سوئیس یک محصول فصل سرد است که خاک با زهکشی خوب و آفتاب کامل را ترجیح می دهد. می توان آن را در ظروف یا مستقیماً در زمین پرورش داد.
  27. چغندر: چغندر یک محصول فصل خنک است که خاک با زهکشی خوب و آفتاب کامل را ترجیح می دهد. آنها را می توان در ظروف یا مستقیماً در زمین پرورش داد.
  28. قارچ: قارچ یک محصول فصل خنک است که خاک با زهکشی خوب و رطوبت ثابت را ترجیح می دهد. آنها را می توان در ظروف یا مستقیماً در زمین پرورش داد.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...