هماهنگی رنگ کراوات، کت و شلوار و پیراهن برای ایجاد یک لباس شیک و منسجم ضروری است. ترکیب رنگ مناسب می‌تواند ظاهر کلی شما را بهبود بخشد و تاثیر ماندگاری داشته باشد.

مرحله 1: درک تئوری رنگ ها قبل از بررسی رنگ های مشابه، درک اصول اولیه تئوری رنگ بسیار مهم است. تئوری رنگ به بررسی نحوه تعامل رنگ های مختلف با یکدیگر و چگونگی ایجاد جلوه های بصری مختلف می پردازد. آشنایی با مفاهیمی مانند رنگ های مکمل، رنگ های مشابه و دمای رنگ به عنوان پایه ای برای هماهنگی موفق رنگ ها عمل می کند.

مرحله 2: رنگ غالب را تعیین کنید رنگ غالب کت و شلوار یا کت خود را شناسایی کنید. این رنگ به عنوان تمرکز اصلی هنگام انتخاب قطعات مکمل عمل می کند. رنگ غالب معمولا در پارچه کت و شلوار یا کت شما یافت می شود.

مرحله 3: رنگ پوست را در نظر بگیرید هنگام انتخاب رنگ پیراهن و کراوات، رنگ پوست خود را در نظر بگیرید. برخی از رنگ های خاص ممکن است بهتر از بقیه رنگ شما را تکمیل کنند. به طور کلی، افراد با ته رنگ گرم (زرد یا زیتونی) با رنگ های خاکی مانند قهوه ای، نارنجی و زرد به نظر می رسند. آنهایی که ته رنگ های سرد (صورتی یا آبی) دارند بیشتر به رنگ های آبی، بنفش و خاکستری می آیند.

مرحله 4: با کنتراست هماهنگ کنید بین کراوات، کت و شلوار و پیراهن خود کنتراست ایجاد کنید تا مطمئن شوید که هر قطعه به طور جداگانه برجسته می شود و در عین حال در کل هماهنگ است. به عنوان مثال، اگر کت و شلوار تیره ای دارید، برای ایجاد کنتراست، پیراهن و کراوات با رنگ روشن تر انتخاب کنید.

مرحله 5: با رنگ های یکدست شروع کنید اگر در هماهنگی رنگ ها تازه کار هستید یا در مورد ترکیب الگوها مطمئن نیستید، با رنگ های یکدست شروع کنید. کراوات ها، پیراهن ها و کت و شلوارهای جامد همه کاره هستند و ست کردن آنها راحت تر است. وقتی اعتماد به نفس پیدا کردید، می‌توانید الگوها را آزمایش کنید.

اعتماد به نفس

مرحله 6: از چرخ رنگ استفاده کنید برای تعیین رنگ های مکمل یا مشابه به چرخه رنگ مراجعه کنید. رنگ های مکمل روی چرخ در مقابل یکدیگر قرار دارند (به عنوان مثال، آبی و نارنجی)، در حالی که رنگ های مشابه در مجاورت یکدیگر هستند (مانند آبی و سبز). استفاده از این ترکیبات می‌تواند یک لباس بصری دلپذیر و متعادل ایجاد کند.

مرحله 7: الگوهای هماهنگ هنگامی که از الگوها در لباس خود استفاده می کنید، مطمئن شوید که آنها مکمل یکدیگر هستند. یک کراوات طرح دار را با یک پیراهن جامد ست کنید یا برعکس. اگر کت و شلوار طرح دار انتخاب می کنید، پیراهن و کراوات را ساده نگه دارید تا ظاهر را تحت تأثیر قرار ندهد.

مرحله 8: موقعیت و حالت را در نظر بگیرید مناسبت و حالت مورد نظر باید بر انتخاب رنگ شما تأثیر بگذارد. برای رویدادهای رسمی، ترکیب های کلاسیک مانند کت و شلوارهای سرمه ای با پیراهن های سفید و کراوات های قرمز جاودانه هستند. برای موقعیت‌های غیررسمی‌تر، آزادی بیشتری برای آزمایش رنگ‌ها و الگوهای جسورانه دارید.

مرحله 9: تناژهای گرم و سرد را متعادل کنید در لباس خود تعادل بین رنگ های گرم و سرد را حفظ کنید. از ست کردن کراوات های رنگ گرم با پیراهن های رنگ گرم یا کراوات های رنگ سرد با پیراهن های رنگ سرد خودداری کنید. ترکیب تن های گرم و سرد به عمق و جذابیت بصری می افزاید.

مرحله 10: به الگوها توجه کنید هنگام مخلوط کردن الگوها، اطمینان حاصل کنید که آنها در مقیاس متفاوت هستند. برای جلوگیری از برخورد، یک الگوی بزرگتر را با یک الگوی کوچکتر جفت کنید. علاوه بر این، تراکم الگوها را در نظر بگیرید - اگر کت و شلوار شما طرح شلوغی دارد، پیراهن و کراوات ساده‌تری را انتخاب کنید.

مرحله یازدهم: بافت را آزمایش کنید بافت می‌تواند به لباس شما بُعد ببخشد. بافت های مختلف را در ترکیب کراوات، کت و شلوار و پیراهن خود مخلوط کنید. به عنوان مثال، یک کراوات ابریشمی صاف را با یک کت و شلوار تویید یا یک پیراهن نخی ترد ست کنید.

مرحله 12: به غرایز خود اعتماد کنید در نهایت، ترجیحات شخصی نقش مهمی در هماهنگی رنگ ایفا می کند. به غریزه خود اعتماد کنید و از رنگ هایی استفاده کنید که به شما احساس اعتماد به نفس و راحتی می دهد. آزمایش کلید یافتن سبک منحصر به فرد شماست.

27 نکته برای هماهنگی رنگ کراوات، کت و شلوار و پیراهن

  1. رنگ‌های کراوات را انتخاب کنید که تیره‌تر از پیراهن شما اما روشن‌تر از کت و شلوار شما باشد.
  2. برای داشتن ظاهری کلاسیک، یک پیراهن سفید را با هر ترکیبی از کت و شلوار و کراوات ست کنید.
  3. از کراوات های رنگ خنثی (مشکی، خاکستری، سرمه ای) برای مجالس رسمی استفاده کنید.
  4. هنگام انتخاب رنگ‌ها، فصل را در نظر بگیرید - پاستل برای بهار و تابستان، رنگ‌های عمیق‌تر برای پاییز و زمستان.
  5. با انتخاب سایه های مختلف از یک رنگ، لباس های تک رنگ را انتخاب کنید.
  6. از تکنیک های مسدود کردن رنگ با جفت کردن رنگ های مکمل یا متضاد استفاده کنید.
  7. Utiliقدرت لوازم جانبی مانند مربع های جیبی و دکمه سرآستین برای معرفی رنگ های اضافی.
  8. سایه های مختلف آبی را آزمایش کنید - این رنگ همه کاره است که مکمل اکثر رنگ های پوست است.
  9. از رنگ های خاکی مانند قهوه ای، بژ یا زیتونی برای ظاهری پیچیده و گرم استفاده کنید.
  10. از تطبیق الگوهای کراوات با الگوهای کت و شلوار خودداری کنید - هر بار یک تکه طرح دار را انتخاب کنید.
  11. با هماهنگ کردن ته رنگ کراوات، کت و شلوار و پیراهن خود (به عنوان مثال، تمام ته رنگ های گرم یا سرد) ظاهری منسجم ایجاد کنید.
  12. از قانون 60-30-10 استفاده کنید: 60٪ رنگ غالب (کت و شلوار)، 30٪ رنگ ثانویه (پیراهن)، 10٪ رنگ برجسته (کراوات).
  13. هنگامی که کت و شلوار طرح دار می پوشید، کراواتی را انتخاب کنید که یکی از رنگ های ثانویه الگو را انتخاب کند.
  14. برای ظاهری حرفه ای، الگوهای کراوات محافظه کارانه مانند راه راه یا نقطه های کوچک را انتخاب کنید.
  15. کت و شلوارهای تیره به خوبی با پیراهن ها و کراوات های رنگ روشن ست می شوند تا کنتراست واضحی داشته باشند.
  16. کت و شلوارهای رنگ روشن با پیراهن‌ها و کراوات‌های تیره‌تر برای ایجاد تعادل بهتر عمل می‌کنند.
  17. در صورت شک، کراوات تک رنگی را انتخاب کنید که با کت و شلوار یا پیراهن شما همخوانی داشته باشد.
  18. رنگ چشمان خود را در نظر بگیرید - کراواتی را انتخاب کنید که رنگ را برجسته می کند و چشمان شما را برجسته می کند.
  19. رنگ‌های مکمل مانند بنفش و زرد یا آبی و نارنجی را برای بیانی پررنگ آزمایش کنید.
  20. از یک برنامه یا وب سایت چرخه رنگ برای کاوش ترکیب رنگ های مختلف و الهام گرفتن استفاده کنید.
  21. هنگامی که کراوات طرح دار می پوشید، مطمئن شوید که یکی از رنگ های الگو با کت و شلوار یا پیراهن شما مطابقت داشته باشد.
  22. از لوازم جانبی فلزی مانند میله های کراوات یا دکمه سرآستین برای اضافه کردن ظرافت استفاده کنید.
  23. از مخلوط کردن بیش از حد رنگ های روشن خودداری کنید - یک قطعه پر جنب و جوش را با رنگ های خنثی انتخاب کنید.
  24. برای ظاهری ظریف، کراوات هایی را با طرح هایی انتخاب کنید که از نظر رنگ شبیه به پیراهن شما هستند.
  25. رسمی بودن مناسبت را در نظر بگیرید - کت و شلوارهای تیره تر و رنگ های محافظه کارانه برای مراسم رسمی، کت و شلوارهای روشن تر و رنگ های پررنگ تر برای امور غیر رسمی.
  26. شرایط نوری محل برگزاری رویداد را در نظر بگیرید - رنگ‌های خاص ممکن است در نورهای مختلف متفاوت ظاهر شوند.
  27. از شکستن قوانین سنتی و آزمایش با ترکیب رنگ های نامتعارف نترسید.

منابع:

  1. GQ - GQ یک مجله پیشرو در زمینه مد و سبک زندگی مردانه است که توصیه های تخصصی در مورد استایل ارائه می دهد، از جمله نکاتی در مورد هماهنگی رنگ کراوات، کت و شلوار و پیراهن.
  2. Esquire - Esquire یکی دیگر از مجله های مردانه معتبر است که به دلیل پوشش مد خود شناخته شده است. راهنماهای جامعی در مورد لباس پوشیدن خوب و تکنیک های هماهنگی رنگ ارائه می دهد.
  3. هنر مردانگی - هنر مردانگی یک منبع آنلاین محبوب است که جنبه های مختلف سبک زندگی مردان از جمله توصیه های مد را پوشش می دهد. این راهنمای جامعی در مورد خوب لباس پوشیدن و هماهنگی رنگ در لباس مردان ارائه می دهد.
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...